Tabela programowa (google docs/pdf)

I Piętro po lewej

12:00-12:15 Larpers of the World – międzynarodowa próba zjednoczenia środowisk Patryk „Papryk” Kulpok

Larpers of The World to międzynarodowy dwuletni projekt, którego uczestnicy obrali sobie za zadanie zjednoczenia środowisk larpowych z różnych krajów i próby utworzenia platformy do komunikacji. W projekcie uczestniczą osoby z 9 krajów: Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Białorusi, Rosji oraz Palestyny. W czasie prezentacji zostaną przedstawione plany na 2018 i 2019 r. oraz cel, jaki obrali uczestnicy.

12:15-12:30 Jak nas widzą – opinie obcokrajowców o The Witcher School Bartek „Zioło” Zioło

Przez The Witcher School – prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalnego polskiego larpa – przewinęło się już kilkuset uczestników z całego świata. Jeśli chcesz wiedzieć co sądzą oni o grze, dowiedzieć się, o czym koniecznie należy pamiętać organizując larpa dla międzynarodowej społeczności oraz jakie trudności mogą cię czekać po drodze (lub po prostu posłuchać kilku zabawnych historii) – ta prelekcja jest dla ciebie!

12:30-12:45 “Z mała mocą wiążę się wielka przygoda” – studium przypadku na podstawie larpów “Witcher School” i “Mir 3” Krzysztof „Flapjack” Maj

Wielu larpowców marzy o graniu silnych i doświadczonych postaci: wielkich wojowników, legendarnych magów, starożytnych wampirów, potężnych władców, pół-demonów i smoczych bratanków. Na mojej prezentacji chciałbym zaprezentować jaki potencjał niesie ze sobą postaci o małym doświadczonych, które dopiero rozpoczynają swoją podróż bohatera. Posiłkować się będę moimi doświadczenia z tworzenia scenariusza larpa “Witcher School” oraz grania postacią giermka na larpie “Mir 3: The Truth that lives”

13:00-13:15 Tam, gdzie żyją (żyły?) smoki – subiektywna historia warszawskiego larpówka Karol „Seneszal” Lesiak

Przyczynek do historii warszawskiego larpingu. Próba uchwycenia dynamiki zmian zachodzących w środowisku. Kto, z kim i w co grał i gra do dziś. I co z tego wynika dla kształtu lokalnego środowiska Warszawy…

13:15-13:30 Myśl globalnie, działaj lokalnie czyli co musimy zrobić dla szybkiego rozwoju środowisk larpowych w Polsce Remigiusz „Wircyn” Maciupa

Co każdy z nas może zrobić aby przyczynić się do szybkiego rozwoju środowiska larpowego. Dlaczego polska scena postapo odrobiła zadanie domowe oraz dlaczego w wielu krajach są duże imprezy a u nas nie. Na podstawie wielu lat swojej działalności w środowisku larpowym w Polsce oraz znajomości środowisk zagranicznych postaram się wysnuć diagnozę, a także podsunę rozwiązania dla szybkiego zastymulowania rozwoju larping w naszym kraju.

13:30-13:45 Jak Żywia larpy w Białymstoku robiła Piotr Gacuta

Krótka prezentacja o tym, jak Żywia tworzy larpy na terenie Białegostoku oraz w jego okolicach. Jak rozprzestrzenia swoją działalność i zachęca innych ludzi do zainteresowania się tematyką larpów.

14:00-14:15 Konwentowe (już nie) dzieci Asia Kmiotek, Julia Karcz

Referat będzie opowiadać o grze dla dzieci odbywającej się na konwencie „Flamberg” na Jurze Krakowsko-Czestochowskiej i kulisach jej powstania; skąd się wzięła, jak wyglądała ona przez lata,(perspektywa dziewczyn jako uczestniczek i organizatorów), kto w niej uczestniczył oraz jakie dziewczyny miały oczekiwania co do jej pisania, i co z tego wynikło. Poruszy też pytanie: czy warto zapraszać dzieci na konwenty?

14:15-14:30 D8 – czyli 40 larpów w 2 dni Jakub „Shonsu” Barański, Mikołaj Wicher

D8 to eksperyment i próba spełnienia twórczych ambicji, zmiany podejścia do dużych larpów, zakwestionowania status quo, poszukiwania nowych form kreowania i przedstawiania larpowych opowieści. Tak zapowiadaliśmy pierwszą edycję D8. Był eksperyment, więc należy się podsumowanie. O co chodziło? Jak sprawdziła się serialowa struktura 40 minilarpów? Czy ludzie wiedzieli jak zagrać 20-letnią historię w 2 dni? Które rozwiązania się sprawdziły? O czym chcemy zapomnieć? Co możecie wziąć z tego Wy?

14:30-14:45 Larpy międzymiastowe – studium przypadku Occulta Mundi Centrala Occulta Mundi

Occulta Mundi to larp międzymiastowy, który odbył się jesienią 2017 w 8 miastach równocześnie. Jego głównym założeniem była integracja graczy z całej Polski przy jednoczesnym uwzględnieniu różnorodnych lokalnych stylów gry. Na podstawie ankiet ewaluacyjnych, wypełnionych przez graczy i lokalnych MG, oraz naszych spostrzeżeń, opowiemy zarówno o rozwiązaniach, które się sprawdziły, jak i o tych, które zawiodły i wymagałyby poprawy. Jeśli interesuje Cię tematyka larpów międzymiastowych lub planujesz zrobić taką grę – to prezentacja dla Ciebie.

15:00-15:15 Rozpoznawalność polskich grup larpowych i co z tego wynika Andrzej Pierzchała

Krótka analiza wyników ankiety badającej kwestie rozpoznawalności grup larpowych wraz z analizą wyników na wybranych przykładach.

15:15-15:45 Ankieta Larpowa 2017 Dominik „Dracan” Dembinski

Prezentacja wyników corocznej ogólnopolskiej ankiety larpowej

15:45-17:15 [PANEL] Zatańczcie, jak wam zagram o muzyce na żywo w larpach Barbara Karlik, Anika Szeliga, Bartosz Michalczyk

Wędrowny bard, nadworna artystka czy zabłąkana śpiewaczka…muzyka w trakcie larpa ubarwia go, ożywia i wnosi w niego zupełnie nową jakość. W trakcie dyskusji Basia Karlik (harfa, wokal), Anika Szeliga (gitara, lutnia, wokal) i Bartosz Michalczyk (gitara, gitarolutnia, wokal) opowiedzą o swoich różnorodnych doświadczeniach z wykorzystywaniem muzyki w trakcie larpów. Do zadawania pytań, rozmowy oraz przedstawiania własnych historii zachęcamy również publiczność.
Kontynuacją punktu programu będzie koncert, który odbędzie się wieczorem.

17:15-19:00 Co, gdzie, kiedy?

Zapowiedzi projektów larpowych na rok 2018.

I Piętro po prawej

12:00-13:00 [PANEL] Czy religia na larpie = problem? Katarzyna „Krucza” Karpińska

Religia towarzyszyła ludziom od wieków. Jest też często integralną częścią światów, które gramy na LARPach. Niestety zdarza się, że budzi kontrowersję i jest traktowana po macoszemu, przez co gra traci ciekawy element fabularny, oraz zaburza immersję graczy. Spróbujmy więc razem wymyślić jak sprawić, żeby tematyka religijna była grywalna i nie budziła niepotrzebnych negatywnych emocji.

13:00-14:00 [PANEL] Przemoc seksualna w larpowej rodzinie. Temat, którego nie można przemilczeć Jakub Jamrozik

Jak reagować na przemoc seksualną. Czy można jej zapobiec. Czy to, że ja nie miałem takich doświadczeń to znaczy, że problem nie istnieje?

14:00-15:00 [PANEL] Król mojego zamku – zaprojektuj swój udział w larpie Kamil Bartczak

Zgłaszam się na larpa. Wyobrażam sobie, co chciałbym przeżyć i piszę o tym w ankiecie zgłoszeniowej. Potem współtworzę kartę postaci, ciągnąc ją w kierunku w którym spodziewam się znaleźć frajdę. Ubieram moje oczekiwania i pomysły w słowa, tłumaczę je tak, by zostały zinternalizowane przez autorów. Spędzam następne tygodnie nad zastanawianiem się, czy przygotowane dla mnie wątki i postać, nakręcą mnie i zaprowadzą tam, gdzie miałem nadzieję dotrzeć. Czy to, co zrozumieli z mojego pomysłu autorzy, wypowiedziane ich słowami, zostanie przeze mnie dostatecznie mocno zinternalizowane.
Fajnie, ale może by tak pominąć parę kroków, i po prostu samemu się wprowadzić na drogę, prowadzącą do oczekiwanych doznań? Dyskusja o samodzielnym kształtowaniu mindsetu uczestnika.

15:00-16:00 [PANEL] Larpowy Burmistrz, Marszałek i Wojewoda Rekrutacja Lokalna Janusz „Jadowy” Wiśnia

Rekrutacja na gry to coś, co spędza sen z powiek niejednemu organizatorowi. Bez względu na to, czy jest to mała darmowa gra na tuzin graczy, czy wielki projekt komercyjny z dziesiątkami uczestników. Wiele grup larpowych ma swoje wypracowane mechanizmy, które pomagają im w rekrutacji i przetwarzaniu zgłoszeń. Inni, próbują tworzyć rozwiązania ad hoc, które odzwierciedlą podejście do konkretnego projektu i nadziei (lub strachu), który nimi kieruje. W lokalnym, przenikającym się środowisku larpowym Polski Zachodniej, często pomysły na rekrutacje jednej grupy wpływają na decyzje drugiej, podobnie kwestia znanych nazwisk, które każdy chce ściągnąć na swoją grę. Panel dyskusyjny poświęcony będzie odkłamaniu pewnych stereotypów (i potwierdzeniu innych), a także zachęcenie uczestników do porównania z rozwiązaniami z innych części Polski.

16:00-17:30 [PANEL] Aktywizacja lokalnych środowisk larpowych Łucja „Erenis” Mańk, Anna „Laleczka” Kowalska

Aktywizacja lokalnych środowisk larpowych – panel dyskusyjny
Do udziału w panelu zaprosiliśmy kilka osób z różnych miast i organizacji, aby opowiedziały nam, w jaki sposób aktywizują lokalne środowisko larpowe, z jakimi problemami się stykają, jakie mają efekty, co chcą osiągnąć. Porównamy doświadczenia organizatorów larpów i eventów larpowych z różnych środowisk w całej Polsce, posłuchamy też o ich sposobach na zaangażowanie nowych graczy.
Dowiemy się też, z jakimi borykają się trudnościami, czy współpracują z samorządami lokalnymi i organizacjami pozarządowymi i w jakim zakresie, jak pozyskują fundusze na swoje działania. Planujemy również czas na pytania od publiczności.

17:30-18:30 [PANEL] Joanna d’Arc, a larpy polskie, czyli jak ustrzec się powielania stereotypów w kreacji postaci kobiecych na larpach Anna „Laleczka” Kowalska, Łucja „Erenis” Mańk

Matki, żony, kochanki, córki, panny na wydaniu, wojowniczki, wieśniaczki, szlachcianki, bohaterki larpów fantasy, historycznych, chamberów i terenówek. Kobiety. Jak ustrzec się powielania społecznych stereotypów podczas kreowania ich postaci na grach? Na co zwracać uwagę przy projektowaniu? Czy łatwo być Joanną d’Arc? Jak zaadaptować realia historyczne do naszych gier? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć podczas panelu, do którego zaprosimy twórców z całej Polski. Porozmawiamy o ich osobistych doświadczeniach oraz o sposobach na radzenie sobie z wyzwaniem tworzenia wielowymiarowych postaci niezależnie od płci.

Duże akwarium, II piętro

12:00-14:45 Milczenie jest złotem – komunikacja niewerbalna na larpach Marcin „Słowik” Słowikowski

Mądrzy ludzie twierdzą, że słowa które wypowiadamy składają się tylko na 7% informacji, jakie przekazujemy, resztę stanowi komunikacja niewerbalna. W normalnym życiu te komunikaty zwykle bywają ze sobą spójne. Ale na larpach stanowią o wiele większe wyzwanie. Bo jak uwierzyć, że ktoś cię kocha albo nienawidzi, kiedy poza słowami, nic tego nie potwierdza?
Warsztaty nie zakładają limitu uczestników. W przypadku dużej liczby chętnych będą prowadzone w formie scenek i ćwiczeń ilustrujących poszczególne zagadnienia.

15:00-17:00 Materiały termoplastyczne w kostiumologii Michał „Raven” Kumik

Materiały termoplastyczne stanowią fantastyczną bazę i dodatek do mniej i bardziej skomplikowanych projektów kostiumowych. Firma CosCon zapozna Państwa z materiałami z rodziny Worbla’s Art, a także produktami marki VARAFORM. Zademonstrujemy sposób pracy na każdym z nich, a także jak w prosty sposób można je łączyć ze sobą i integrować we własnym projekcie. Na tych warsztatach postaramy się pokazać, że praca z termoplastykami jest łatwa, oszczędza czas i jest przyjemna.

17:00-18:30 Czatowanie na szlaku Monika-Maja „Akinomaja” Borysewicz

Larpy to nie tylko stroje-zbroje, piętrowe intrygi i epickie wydarzenia. W dobrej grze nie może zabraknąć ciekawych dialogów! To podstawa interakcji – wszystko jedno, czy chcesz kogoś zastraszyć, namówić na coś, uniknąć bójki, powiedzieć komplement czy po prostu zagaić do kogoś na szlaku inaczej niż „Witaj, panie. Czy masz dla mnie jakiś quest?”.  Wpadnij i utnijmy sobie małą pogawędkę!

III Piętro

12:00-12:15 Larp ma siłę! gracze z Poznania mówią o mocy larpów Anna „Szarańcza” Szewczyk

Larpy mogą zmieniać świat i ludzi! Podczas krótkiego referatu poznacie część zastosowań larpów jako narzędzia, oraz poznacie wypowiedzi poznańskich graczy na temat tego, jak wpłynęła na nich gra na przestrzeni miesięcy. Zostaną również zaprezentowane historie poszczególnych graczy (w sposób anonimowy) i ich rozwój z punktu widzenia prowadzącego ich przez wiele gier Mistrza Gry.

12:15-12:30 Co w Poznaniu piszczy Ewelina „Wiwerna” Glapiak

W magicznym grodzie zwanym dawniej Posen zebrała się grupka magów, pisarzy, artystów i kreatorów, a przede wszystkim ludzi z otwartymi umysłami i zaczęli tworzyć larpy. Wszelkiego rodzaju widowiska, gdzie diabły i anioły przeplatały się z krasnoludami, treningami battle larp i zaczarowanymi lalkami.
Co z tego wyszło w minionym roku, a co nie wyszło? Co pięknego i ciekawego planujemy zrobić w tym roku?
Zróbmy też razem podsumowanie ostatnich 3 lat sceny larpowej w Poznaniu. Gotowi?

12:30-12:45 Larpowy Pyrkon – marzenia i nadzieje Mateusz „Czarny Wilk” Wilczek

Panel dyskusyjny „Larpowy Pyrkon – marzenia i nadzieje” to próba wyjścia naprzeciw oczekiwaniom fandomu larpowego względem zawartości i jakości larpowej części Strefy Fabularnej Festiwalu Fantastyki Pyrkon. Podczas panelu przedstawione zostaną tegoroczne plany, jednak najważniejszym celem spotkania jest konstruktywna rozmowa z przedstawicielami larpowej społeczności, celem zebrania możliwie największej ilości informacji z zakresu opinii na temat Pyrkonowej części larpowej jak i oczekiwań i sugestii, mogących pomóc w rozwoju bloku, skutecznego i pozytywnego kreowania wizerunku larpów, uniknięcia niewłaściwych posunięć oraz zapewnienia punktów programu na odpowiednim poziomie. Wszelkie uwagi i propozycje, która padną podczas panelu zostaną dokładnie rozpisane i przeanalizowane oraz przekazane Organizacji Festiwalu Fantastyki Pyrkon, co miejmy nadzieję (bo głupio pisać „z pewnością”) przełoży się pozytywnie na jakość bloku larpowego.

13:00-13:15 Sielanka na poważnie? Tak, to da się zrobić! Justyna Czabanowska

W tym wystąpieniu chciałabym podzielić się swoim punktem widzenia na to, w jaki sposób zaprojektować obyczajową grę, w taki sposób, aby była lekka, zabawna, ale jednocześnie poruszała poważne tematy, co tym samym uczyni ją bardziej autentyczną. Zagadnienie omówię na przykładzie larpa ,,Sioło”, który mam przyjemność współtworzyć.

13:15-13:30 Polacy chcą grać w bitewniaki! – studium przypadku Battle Quest Krzysztof „Flapjack” Maj

Kiedy ponad dwa lata temu ogłosiliśmy, że przygotujemy larpa bitewnego, pojawiły się głosy, że ten typ gier nie jest atrakcyjny dla polskich larpowców. Obecnie jesteśmy już po trzeciej edycji “Battle Questa” i wiemy, że to nieprawda. Co jest atrakcyjnego w battle larpach i dlaczego warto je tworzyć? Zapraszam do zapoznania się z moją wersją odpowiedzi na te pytania bazującej na doświadczeniu przy organizacji trzech edycji “Battle Questa”

13:30-13:45 Czarne Złoto – gorlickie larpy o gorączce naftowej Łukasz Wrona

Czy opowieść o naftowcach, burżujach i robotnikach może być ciekawa? Czy polityczne spory sprzed 120 lat mogą nadal emocjonować? Czy larp oparty na dość złożonej mechanice wspartej Excelem może zadziałać w szkole? Odpowiedzi na te pytanie udzieli wystąpienie poświęcone projektowi realizowanemu jesienią 2017 r. w gorlickich gimnazjach przez stowarzyszenie Pospolite Ruszenie Szlachty Ziemi Krakowskiej. Ponad 200 uczniów wcielało się w role miejscowych inwestorów, którzy realizując własne marzenia wpływali na rozwój całej Galicji. Celem referatu jest zaprezentowanie projektu, który za pomocą larpów uczył lokalnej historii, prezentował znaczenie mikrohistorii oraz zapoznawał uczestników z prawidłami ekonomii i praw rynkowych. Uczestnicy na własnej skórze doświadczyli słynnej walki klas, poznali jak łatwo (mając kapitał) można było zarobić na ropie naftowej lub z dnia na dzień stać się bankrutem. Poznali jak cienka granica oddziela politykę od wielkiego biznesu.
„Czarne Złoto” to czwarty duży projekt edukacyjny wykorzystujący larpy historyczne realizowany przez stowarzyszenie Pospolite Ruszenie Szlachty Ziemi Krakowskiej.

14:00-14:15 Larpowa Zabijaniologia Piotr „Nurglitch” Smolański

Jak mają się ludzkie instynkty związane z realną walką i zabijaniem do zachowania gracza w trakcie walki larpowej? Dlaczego gracze odmawiają walki kiedy chcemy od nich, aby walczyli? Dlaczego walczą, kiedy chcemy, żeby się dogadywali? Będzie to rozwinięcie referatu z Koli 2017.

14:15-14:30 Trup, czym jest dla larpa każdy widzi? Michał Rogala, Jakub Ziobroń

Śmierć postaci, często nieodzowny element na dłuższych grach, element który przez swoją wagę powinien być świadomie projektowany, a przyjęte rozwiązania powinny być dobrze zakomunikowane graczom. Jak wykorzystywać dynamikę którą wywołuję śmierć postaci podczas larpa, jak zadbać o gracza w takim wypadku, jak rozmawiać o śmierci postaci z uczestnikami przed i po larpie? Zapraszamy na spotkanie na którym pokażemy do jakich odpowiedzi na ten moment my doszliśmy grając i tworząc różnorodne larpy.

14:30-14:45 Pozytywki: Kształtowanie pozytywnych postaw wobec niepełnosprawności za pomocą LARPów Łukasz „Tor” Garczewski

Osoby z niepełnosprawnością są: słabe, biedne, głupie, szkodliwe, niemedialne. Prawda? Dla milionów polaków tak, to jest właśnie prawda. Dlatego mam propozycję… Stwórzmy parę mądrych larpów, zamerdajmy ludziom w mózgach i rozwalmy te bzdurne mity. Prelekcja zawiera: nakreślenie problemu, szczyptę frustracji, trochę humoru, garść narzędzi dla twórców i solidną zachętę.

15:00-15:15 Nienawiść czy przypadek? Dlaczego nie mam zdjęć? Kaja Skorzyńska

Ostatnio często zauważam problem ze zdjęciami z gier, na których nie każdy może się odnaleźć. Jeśli widzisz na grze fotografa, liczysz oczywiście na piękną pamiątkę. Z drugiej strony nie jest to proste, kiedy zdjęcia stają się głównie sposobem promocji dla organizatorów i powinny zachwycać różnorodnością zdarzeń na grze, a nie pokazywać konkretnych ludzi w ich ładnych strojach. Są jednak pewne sposoby, by zwiększyć swoje szanse na bycie uchwyconym w ciekawym ujęciu. Omówię głownie rzeczy związane z konkretnym sposobem grania i reagowania na aparat, nie będzie tu przynudzania o pozowaniu, właściwym ustawieniu rąk, pracy z modelem czy technicznych zagadnień związanych z aparatem. To prelekcja dla was – graczy!

15:15-15:30 Prawo do wizerunku – publikacja zdjęć z larpa Adam Paradowski

Omówienie zagadnień związanych z publikowaniem zdjęć uczestników larpów w internecie, jak również wykorzystywania ich wizerunku dla promowania swoich przedsięwzięć. Przedstawione zostaną zarówno przepisy z zakresu prawa autorskiego, jak i ochrony dóbr osobistych

15:30-15:45 Larp – tego się nie da zepsuć Jakub „Shonsu” Barański

Zdarzyło Ci się kiedyś grać w larpie zepsutym przez innych graczy? Ktoś nie trzymał klimatu, offtopował albo nie ogarnął mechaniki? Jestem przekonany, że to wcale nie była ich wina, a dobrze zaprojektowany larp to coś, czego nie da się zepsuć. Skąd w takim razie tak wiele twierdzących odpowiedzi na pierwsze pytanie? Jak sobie z tym radzić? Odpowiem na wystąpieniu, na które zapraszam twórców i organizatorów larpów oraz wszystkich zainteresowanych tematem.

16:00-16:15 Finansowanie wydarzeń i odpowiedzialność finansowań Maciej „Toudi” Pitala

Jak zdobyć finansowanie na nasze wydarzenie i jakie są niestandardowe metody zdobywania środków, oraz zasady ich rozliczania i odpowiedzialność finansowa organizatora

16:15-16:30 Podstawy zarządzania wydarzeniami Maciej „Toudi” Pitala

Podstawowe informację o zarządzaniu wydarzeniami, tworzeniu zespołu i przygotowaniu projektu jakim jest konwent lub większy larp.

16:30-16:45 Sztuka rezygnowania. O zarządzaniu projektem i czasem Zofia „Zula” Skowrońska

Kiedy ostatni raz zastanawiałeś się, po co piszesz karty postaci? Jaka część z pracy, jaką wykonujesz ze swoim zespołem jest ważna i ma wpływ na doświadczenie graczy, a która to karma dla Twojego perfekcjonizmu? Dlaczego znowu nie zdążyłeś? I czy skoro gra się odbyła pomimo zaniedbania, to mogłeś w ogóle zrezygnować z tej części?
O naszych przyzwyczajeniach przy tworzeniu larpów, metodach zarządzania czasem i sztuce rezygnowania z rzeczy, które wcale nie są nam potrzebne, by nie zwlekać z najważniejszymi.

17:00-17:15 Konkursy i ocenianie gier – aby larpówek rósł w siłę, a ludzie żyli dostatniej Bartosz „Kervyn” Bruski

Na podstawie udziału (w charakterze uczestnika, sędziego i koordynatora) w ośmiu konkursach larpowych opowiem o modelach oceniania gier i trendach na polskiej scenie konkursowej. Wyjaśnię, z czego wynikają postulaty organizowanych przeze mnie Larpowych Laurów, i jak sprawdziły się w praktyce na pierwszej edycji konkursu.

17:15-18:30 , +, Odpowiedzialność organizatora larpa Adam Paradowski

Omówienie sytuacji stwarzających zagrożenie odpowiedzialnością odszkodowawczą organizatora larpa. Przedstawienie sytuacji, w których może dojść do pociągnięcia do odpowiedzialności karnej organizatorów. Wskazanie najczęściej występujących problemów związanych z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych.

Pauza In Garden

10:00-12:00 Śniadanie larpowe

Wpadnij zjeść z nami śniadanie i napić się świetnej kawy z Pauza In Garden!

16:00-17:00 Networking Grzegorz „Ryn” Woźniczko

Uczestnicy networkingu proponują temat dotyczący larpowego problemu – może on dotyczyć społeczności, logistyki na larpie lub rozwiązania mechanicznego. Następnie dzielą się na grupy, w zależności od tematu na jaki chcą znaleźć rozwiązanie. Dyskusja trwa dwadzieścia minut i w trakcie można przechodzić między grupami, by dołączyć do innej rozmowy. Po dwudziestu minutach przerywamy i powtarzamy powyższą procedurę jeszcze dwa razy.
Warsztaty prowadzone w formie moderowanej w ten sposób rozmowy sprawdziły się wielokrotnie na różnorakich game jamach, ale także na zeszłorocznej Koli – uczestnicy mieli okazję wymienić pomysły i wpaść na ciekawe rozwiązania, rozmawiając na podane tematy nawet po zakończeniu warsztatów. Szybka, angażująca forma, którą przede wszystkim można skalować i wykorzystywać przy dowolnych imprezach tematycznych.
Wymagania: Kreatywność, otwartość na nowe pomysły, chęć nauki/dzielenia się wiedzą.
Szczególnie zapraszamy osoby nowe w środowisku!

18:30-20:00 FuckUp Night! Jakub „Krassus” Krassowski

Jesteśmy tutaj, ponieważ tworzymy larpy, organizujemy je lub zamierzamy zacząć. Jako twórcy larpów popełniamy błędy. To naturalne. Zdarza się każdemu. Czasami błędy przekształcają się w porażki. Wkładamy w larpy dużo energii i serca, więc zrozumiałe, że przeżywamy to wszystko intensywnie. Jeśli przydarzy nam się wtopa, to emocje są skrajne. Dużo nas to kosztuje, prawda?
Rozmawiając z innymi osobami z naszego środowiska, odkryłem, że bolesne przeżycia związane z larpowymi porażkami to historie, które są do siebie bardzo podobne. W wielu miejscach różni ludzie odkrywają te same trudne tematy. Doświadczenia powtarzają się. Larpowcy z Północy popełniają identyczne błędy jak ci z Południa czy Wschodu. Uczymy się, bez wątpienia. Rozwijamy swoją pasję i umiejętności, jednak jeśli ten proces przeżywamy w naszych małych grupkach, to staje się on trudniejszy i bardziej bolesny, niż być musi. Wielu organizatorów przestaje działać, ogranicza częstotliwość eventów lub zamyka się na nowości, na ryzyko, na szukanie lepszych rozwiązań. Inni trwają przy larpach, ale psychologiczny koszt tej wytrwałości prowadzi ich do zgorzknienia, cynizmu, braku zaufania wobec graczy.
Nie musi tak być. Podzielmy się naszymi błędami w tworzeniu i organizacji larpów. O pozytywnych doświadczeniach mówi się łatwo, ale to porażki stanowią największą naukę – zarówno dla nas, jak i innych twórców w Polsce. Oszczędźmy sobie konieczności uczenia się wyłącznie na własnych błędach – poznajmy błędy innych! Podobnie jak w ubiegłym roku, Kola 2018 zapewnia nam bezpieczne miejsce dla tej inicjatywy. Możemy mówić o potknięciach, wtopach i katastrofach otwarcie, szczerze, bez strachu o bycie ocenianym. W otoczeniu życzliwości i w atmosferze zrozumienia. Z przekonaniem, że bolesne doświadczenia nie muszą oznaczać bolesnych słów. Akceptujemy się nawzajem i chcemy sobie wzajemnie pomagać.
Zapraszamy do uczestnictwa w FuckUp Night!
Formuła ponownie będzie kameralna. Zależy nam na wymianie doświadczeń i życzliwej atmosferze, dlatego odchodzimy od formatu występu scenicznego z wyraźnym podziałem na publiczność i występujących. Zamiast tego, wzorem grup wsparcia siądziemy w kole i porozmawiamy o trudnych przeżyciach. Osoby, które się zgłoszą będą miały szansę opowiedzenia o swoich doświadczeniach – krócej lub dłużej, ze szczegółami lub tylko ogólnikowo. Jeśli będą miały ochotę, to odpowiedzą na pytania, które pojawią się w grupie. Spotkanie zostanie rozpoczęte krótkimi warsztatami zakończonymi zawarciem tzw. kontraktu psychologicznego.