Poznaj projekt publikacji konferencyjnej, której celem jest stworzenie mini-kompendium wiedzy dla twórców larpów. Książka ma na celu udzielić porad i wskazówek dotyczących projektowania larpów oraz przekazać praktyczną wiedzę na temat organizacji gier. Artykuły, które będą przyjmowane, powinny odpowiadać na pytanie „jak coś zrobić?”, a nie „czy warto?”. Teksty powinny mieć poradnikowy charakter i dotyczyć różnych obszarów aktywności larpowej. Projekt zakłada przyjęcie tekstów różnej objętości i formy. Oto przykładowe tematy, jakie mogą być poruszone w publikacji:
- Jak zacząć robić larpy?
- Słowniczek: wyjaśnienie skrótów i terminów larpowych
- Design: strategie projektowania gier, wątki i tematyka poruszana w czasie gry, projektowanie postaci, meta-mechanika, projektowanie mechanik
- Warsztaty: jak poprowadzić, co jest najważniejsze
- Prowadzenie gry: rola zaskryptowanych wydarzeń, przygotowanie backstage’u
- Produkcja: rekwizyty, scenografia, logistyka, organizacja, lokacja, NPC, dokumentacja
- Paralarp: promocja, komunikacja z graczami, print and play, before party, after party
- Źródła wiedzy: gdzie szukać informacji dla początkujących i bardziej zaawansowanych twórców
- Ewaluacja: jak zbierać feedback od graczy i innych osób zaangażowanych w grę
- Bezpieczeństwo: komunikacja, słowa bezpieczeństwa, zapobieganie przemocy, bezpieczeństwo prawne organizatora i uczestnika
- Inkluzywność: jak sprawić, że twój larp będzie bardziej otwarty i przyjazny szerszej grupie odbiorców
Celem projektu jest stworzenie mini-kompendium wiedzy dla twórców larpów. Publikacja ma na celu udzielenie praktycznych wskazówek i porad na temat projektowania i organizacji larpów, a także przekazanie praktycznej wiedzy na temat różnych obszarów aktywności larpowej. Projekt ma pomóc twórcom larpa w stworzeniu udanych gier i nauczyć ich, jak robić to w sposób bardziej efektywny i skuteczny. W publikacji przyjmowane będą teksty o charakterze poradnikowym, które będą odpowiadały na pytanie „jak coś zrobić?”, a nie „czy warto?”. Projekt zakłada przyjęcie tekstów różnej objętości i formy, a przesłane konspekty powinny być zgłoszone do 31 października 2018 roku. Przykładowe tematy, jakie mogą być poruszone w publikacji, to m.in. strategie projektowania gier, projektowanie postaci, meta-mechanika, organizacja, dokumentacja, bezpieczeństwo, inkluzywność, a także wiele innych. Wszystko po to, by pomóc twórcom larpa w tworzeniu gier, które będą zarówno interesujące, jak i bezpieczne dla uczestników. Celem projektu jest również udostępnienie wiedzy dla początkujących i zaawansowanych twórców larpa. Projekt ma pomóc w przekazaniu doświadczenia, wypracowanych narzędzi i praktyk w postaci łatwo dostępnej publikacji.