Po doświadczeniach z dwóch edycji postanowiono, że Kola powinna mieć możliwie duży zasięg i łączyć różne środowiska larpowe, dlatego co roku będzie odbywać się w innym mieście. Trzecią edycję zorganizowało w Gdyni stowarzyszenie twórców gier Funreal, a koordynował Piotr Milewski, wspomagani przez Grimuar, Wielosfer i Argos. Kola odbywała się w dniach 3-5 stycznia w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym i poprzedzona została sylwestrem oraz grą miejską, które zintegrowały larpowców również poza salami konferencyjnymi.
Do uczestników dołączyli przedstawiciele Oldtown, Zardzewiałego Topora, Brotherhood of Beer, Duet NN i innych grup larpowych. Część programu poprowadzono w języku angielskim. Publikacja konferencyjna rozrosła się do 98 stron i została podzielona na działy „Myśl”, „Słowo” i „Uczynek”. Gorącymi tematami Koli 2014 były praca z graczami na różnych etapach tworzenia larpów, teoretyczne aspekty designu oraz propozycja stworzenia federacji stowarzyszeń.